Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

o Άγιος Επαμεινώντας!


10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
 
-Επέτειος Ηρωϊκής Εξόδου του Μεσολογγίου
-Επέτειος απαγχονισμού του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε'
-του Αγίου Επαμεινώνδα και των λοιπών Αφρικανών Μαρτύρων




                                             Ο Άγιος Επαμεινών..τ...ας (αν και  εις εκ των "40 
                                      Αφρικανών μαρτύρων" εν τούτοις λευκός!)


Όταν είχα -άπελπις- ζητήσει τότε που ήμουνα παιδί από τον εφημέριο του χωριού μου Πάπα-Παναγιώτη "να μου βρει κι εμένα μια γιορτή να γιορτάζω" (με είχε σκάσει η πλημμυρίδα των Κωνσταντίνων, Γιώργηδων και Γιάννηδων στα μέρη μας) εκείνος αμήχανα τελείως εφηύρε την... 15η Αυγούστου. "Τί και πώς"; τον ρώτησα. Κι  αυτός μου έδωσε μιαν εξήγηση -διόλου πειστική- πως τάχα "ταιριάζει μιά... συλλαβή του ονόματός μου με αυτό της Παναγίας"...

Βολεύτηκα καμιά δεκαριά χρόνια μ' αυτό. Ύστερα το ξέχασα. Εδώ και μερικά  χρόνια η Vodaphone  μ' έβαλε στη λίστα των πελατών της που γιορτάζουν "Χρόνια πολλά κύριε Επαμεινώνδα!". Κι ένας ευγνώμων ασθενής μου, μου χάρισε πριν απο καιρό -χειροπιαστό- εικόνισμα με τον Άγιο του οποίο το όνομα έχω την τιμή να φέρω (άσχετα αν εγώ προτιμώ τον Θηβαίο στρατηγό που πεθαίνοντας είπε: "Aφήνω  δυο θυγατέρες, τα Λεύκτρα και τη Μαντίνεια, τις νίκες μου" χωρίς να θυμηθεί τον αγαπημένο του Πελοπίδα...).


Ας είναι όμως. Από χτες το μυστικό έγινε πάνδημο. Ακούστηκε κι από την τηλεόραση, οπότε λέω από του χρόνου να ζήσετε να με  θυμάστε όλοι και να μου ευχόσαστε. Γιατί το "χρόνια πολλά" από δώ και πέρα έχει την ουσιαστική του σημασία...

Ακολουθεί και το σχετικό -σπάνιον- άσμα (γιορτή γαρ!)








7 σχόλια:

  1. Ας αρχίσουμε από φέτος καλύτερα: Χρόνια Πολλά αδελφέ.... Σου άφησα ε΄να μήνυμα στο ιατρείο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ζήσω να ...χαίρομαι το "Οροπεδιο" [και το κουράγιο σου γι΄αυτό] Δημήτρη!

      Διαγραφή
  2. Χρόνια πολλά. Να σε χαιρόμαστε. Γιορτάζεις μαζί με τον αδερφό μου Περικλή στις 10 Απριλίου.
    Τάσος, Ντίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Αφρικανός ...μάρτυρας" κι ο Περικλής;
    [αν κι εδω θα πρέπει επισήμως να θεωρουμαστε βορειο Αφρικανοί... Ως προς τα ήθη τοχουμε κατακτήσει από καιρό με το σπαθί μας. Τωρα το κατακτούμε και με τα οικονομοπολιτικοκοινωνικά μας ελέω ...]
    Να τον χαιρόμαστε λοιπόν κι αυτόν.
    Με την κιθάρα την ευγένεια και την ωραία φωνή...
    Ευχαριστώ Τάσο & Ντίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιώργος Παπασυμεών13 Απριλίου 2014 στις 10:53 π.μ.

    Χρόνια πολλά! Πάντα ακμαίος και δημιουργικός!
    Γιώργος Μαίρη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρόνια Πολλά με Ευτυχισμένες μέρες !!

    Και να σας πω ένα τεράστιο ευχαριστώ…
    Σάντυ Δημάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή